STEM u drugom
Jako je važno učenicima osvijestiti činjenicu kako trebaju biti oprezni u prometu. Naši drugašići to sad već jako dobro znaju. U sklopu nastave Prirode i društva učili su o prometnim pravilima, vrstama prometa te su proučavali različite vrste prometala.
Na nastavi Hrvatskoga jezika, u vrijeme čitanja slikovnice Hrabrica, autorice Željke Horvat-Vukelja, prisjetili su se svojih avantura pri učenju vožnje bicikla. Čak su i snimili svoju prvu audio slikovnicu – na poveznici ju možete pogledati i poslušati.
Zatim su izrađivali svoga vlastitog Pericu (glavni lik čitane slikovnice) i bicikl pa usput govorili o dijelovima bicikla te o pravilima ponašanja pri vožnji biciklom. Naravno, bez kacige nikud!
Kako je, ipak, automobil glavno prijevozno sredstvo kojega rabe naši učenici (kao putnici, dakako), upustili su se u avanturu izrade autića od papira koji bi se trebao samostalno kretati. Nije to baš bilo jednostavno, ali nije bilo niti neizvedivo.
Za kraj teme o prometu, učenici su imali zadatak od dobivenog materijala izraditi cestu/pistu s koje bi autić mogao otići što dalje.
Zaključci nakon rada su najvažniji jer tu nastupa najvažniji oblik učenja. Nije uludo izreka: „Što čujem, to zaboravim. Što vidim, to zapamtim. Što učinim, to naučim.“
tekst: Katica Konstantinović


