PRODUŽENI BORAVAK

Produženi boravak je oblik odgojno – obrazovnog rada kojeg u školi provode učitelji razredne nastave. U našoj školi u Produženi boravak uključeni su učenici od 1. do 4. razreda. Rad se razlikuje od rada u redovnoj nastavi, ali je usklađen s nastavnim sadržajima realiziranim na redovnoj nastavi. Rad se odvija prema predviđenom planu i programu koji obuhvaća razvijanje radnih navika kod učenika, poštivanje zajedničkih interesa učenika te razvijanje obrazovnih i stvaralačkih sposobnosti učenika. Cilj je pružiti ugodno i sigurno okruženje u kojem djeca mogu nastaviti učiti, družiti se sa svojim vršnjacima i kvalitetno provoditi vrijeme kroz aktivnosti koje potiču njihov razvoj.

o boravku …

organizacija boravka

Boravak se organizira svakodnevno nakon redovite prijepodnevne nastave radnim danom od 11:30 do 16:30 sati prema sljedećem dnevnom rasporedu:

 

 

satnica

11:30 -13:20 – Prihvat učenika i učenički odmor od nastave

13:20 -13:50 –  Ručak

13:50 -15:10 – Pisanje domaćih zadaća, ponavljanje i uvježbavanje nastavnoga sadržaja obrađenog na nastavi

15:10 -16:30 – Organizirano slobodno vrijeme

Specifičnost rada u produženom boravku ogleda se u planiranju aktivnosti organiziranog slobodnog vremena kroz jezično – komunikacijsko, kulturno – umjetničko, prirodoslovno – matematičko i sportsko – rekreativno područje. Kroz ta područja učenici razvijaju maštu i kreativnost, razvijaju ljubav prema umjetnosti i izražavaju vlastite ideje kroz umjetničke medije, razvijaju logičko razmišljanje, ovladavaju matematičkim alatima, potiče ih se na aktivno bavljenje sportom i rekreativnim aktivnostima, razvijaju osjećaj discipline i samopouzdanja.

Produženi boravak ne svodi se samo na pisanje zadaće i dovršavanje jutarnjeg posla. On nije ni nastava, ni igranje, ni slobodna aktivnost već dobro razrađeni i uravnoteženi oblik rada s ciljem cjelovitog razvoja učenika. Djeca su boravku drugačija nego ujutro. Puno su umornija, samim time nemirnija, dekoncentriranija pa je zato potrebno izmjenjivati periode odmora, rada i igre. Učenici u boravku mogu više pratiti vlastiti ritam zbog fleksibilnosti u dnevnom rasporedu.

Učiteljica je u produženom boravku najprije odgojitelj, ali i mentor učenicima. Ona ih potiče, pomaže, ohrabruje, tješi, rješava probleme, ali i određuje vježbe i zadatke pomoću kojih provodi sate učenja.

Cilj i svrha produženog boravka je organizirati skrb o djeci mlađe školske dobi nakon redovne nastave te naučiti učenike kako učiti, istraživati, proučavati, surađivati i pomagati poštujući pritom skladan emotivan, društveni i psihološki razvoj učenika uz isticanje individualnih različitosti, prihvaćanje istih.

Skip to content